marți, 14 mai 2013

A te implica, sau a nu te implica (1)


Implicarea în viața socială este crucială pentru evoluția unui popor, dar ajungi într-un punct în care cazi pe gânduri și te întrebi dacă merită să te implici, sau nu? Pro și contra, dar hai să o luăm pe rând.

Să presupunem că ne implicăm într-o acțiune, acel gen de acțiune care va aduce un beneficiu mai multor oameni, care îți va ajuta colegii, iar, la final, binele va fi împărțit între mai mulți, gloria risipindu-se ca un nor de praf în furtună.  

La început, totul este bine, lingușirea este maximă, dar ajutorul minim. Timpul trece, tensiunea crește, termenul limită se apropie, și uite că începe să se aleagă uleiul de apă. Tu, da, tu, „dragă prietenă”, te rog să mă scuzi că am îndrăznit să te ajut. Te rog să mă ierți că am îndrăznit să îți întind o mână și că am vrut să fac ceva bun pentru tine! Te rog să îmi dai o palmă pentru că nu mi-am dat seama cât ești de fals și cât ești de nesimțit. Apropo, dacă vrei să mai acuzi și să arunci cu noroi în cineva care lucrează și încearcă să ajute, te rog să ieși din canal, urcă printre oameni. Să nu uit, fă un pas către acele „pătrate de hârtie” numite cărți, deschide-le și încearcă să citești, poate îți diversifici vocabularul, poate mai adaugi câteva cuvinte celor învâțate din „odele” celebrilor cântăreți de manele. Tot de acolo, tot din acele bucăți de bucăți de celuloză înveți și tu că oamenii mai în vârstă trebuie respectați, atât pentru ceea ce sunt și ceea ce fac, cât și pentru faptul că ți-ar putea fi părinți, nesimțito!

Draga mea prietenă de la ora 11, sper să citești asta și să îți dai seama că în dreptul celor șapte ani pe care ar fi trebuit să îi petreci acasă scrie ABSENT!  Pune mâna pe o carte, o carte adevărată, lasă bârfele, și dacă tot vrei să bârfești, asigură-te că auzi bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu